Gran dia de la llengua a l'Institut d'Estudis Catalans!!

19 de maig 2019, 23:14 publicada per Anna Castro   [ actualitzat el 20 de maig 2019, 0:01 per Institut La Vall del Tenes ]

El dissabte els alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Institut de la Vall de Tenes han assistit a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona, a la Festa Fes-te de la Llengua, de la qual hem resultat guanyadors tant en la categoria d’Institut com en la categoria individual. El concurs consistia a defensar 10 mots catalans d’ús entre els joves no acceptats en el diccionari. El nostre institut ha resultat finalista dels 10 mots, escollits entre 300 paraules presentades per 30 institu
ts de Catalunya. Els finalistes han estat: tu flotes?, no fufes, destrossabudells, comptadies, tiraques, bocaxancla, estàs boig o pessigues vidres?, pretecnològics, és totxíssim i pin o xapa?. Després que els nostres alumnes defensessin aquestes paraules a la seu de l’IEC, definint-los, exemplificant-los i donant arguments; el guanyador per part del vot del públic ha estat “tiraques” i el guanyador per part de la comunitat de filòlegs ha estat “estàs boig o pessigues vidres?”. Volem felicitar-los a tots, ja que ho han fet molt bé! Fem nostra la llengua! #festalallengua #català #bonafeina💪🏼 @ Institut d'Estudis Catalans

GRUP GUANYADOR CONCURS RECICLATGE 2018-2019

16 de maig 2019, 23:02 publicada per Anna Castro

La classe guanyadora del Concurs de Reciclatge d'enguany, ha estat.... 1R ESO C.
Han assolit la màxima puntuació en la graella de reciclatge i es mereixen un gran premi.
El dia 6 de juny anirà tot el grup a la platja per celebrar-ho!!!
Enhorabona i moltíssimes gràcies pel vostre esforç i dedicació!
Fem un món més ecològic i sostenible!!!!!

Gran Recollida el dia del "Let's Clean Up"!!

13 de maig 2019, 0:33 publicada per Anna Castro

El passat divendres els alumnes de 1r i 2n d'ESO de l'institut van participar al Let's Clean Up! Aquestes són les dades de la recollida de brossa pel municipi.
  • ENVASOS: hem recollit un total de 11 saques de 0.2m3 cadascuna = 2,2 metres cúbics = 62 kg aprox.
  • VIDRE: hem recollit un total d’1 saca de 0.2m3 cadascuna = 0,2 metres cúbics = 36 kg aprox
  • PAPER I CARTRÓ: hem recollit un total de 3 saques de 0.2m3 cadascuna = 0,6 metres cúbics = 54 kg aprox
  • ALTRES (voluminosos, resta): hem recollit un total de 4 saques de 0.2m3 cadascuna = 0,8 metres cúbics =144 kg aprox (hi havia un tros de WC i un tobogan de plàstic i un pneumàtic molt gran).

Podeu veure la notícia a la web de l'Ajuntament.

Let's Clean Up Europe 2019

8 de maig 2019, 4:01 publicada per Anna Castro

Els nostres alumnes de 1r i 2n d'ESO participaran el proper divendres dia 10 de maig, de les 10.00h fins a les 12.20h en aquesta activitat organitzada per l'ajuntament en col·laboració amb la Comissió Ambiental de l'institut
. Podreu veure les imatges de l'activitat el divendres a les xarxes socials de l'institut!!
Us adjuntem el PDF amb tota la informació d'aquesta jornada que es fa a nivell europeu.

MUNOB ROMANIA 2019

8 de maig 2019, 1:14 publicada per Anna Castro

12 alumnes de 1r de Batxillerat han pogut participar al Munob 2019 que ha tingut lloc a Bucarest.
Ha estat una experiència increïble i que no es podrà oblidar mai. La preparació al llarg de tot el curs ha tingut la millor culminació possible amb aquesta trobada europea.
Podeu seguir el viatge per les xarxes socials de l'institut.

XXXIVè Certamen Literari i XXIIè Sopar Literari Institut La Vall del Tenes

8 de maig 2019, 1:09 publicada per Anna Castro

El dia 23 d'abril vam celebrar el Certamen Literari d'ESO i el dia 29 es va fer el Sopar Literari amb el certamen de Batxillerat.

Tots dos actes van ser un èxit de participació on es va donar la màxima importància a la literatura, la poesia, la música i el teatre.
Visca Sant Jordi. Feliç diada a tothom.
Podeu veure imatges d'aquests dos actes a les xarxes socials de l'institut: facebook, twitter i instagram

Intercanvi a França alumnes 3r. ESO

8 de maig 2019, 0:29 publicada per Anna Castro

Una trentena d'alumnes que cursen la matèria de francès a l'institut han estat deu dies al sud de França d'intercanvi on la llengua vehicular ha estat el francès. Ha sigut una experiència molt enriquidora i que quedarà per sempre en el record.

Rutes Literàries 12 d'abril de 2019

12 d’abr. 2019, 3:48 publicada per Anna Castro

Abans de marxar de vacances de Setmana Santa hem començat a celebrar Sant Jordi tot fent diferents rutes literàries. La distribució ha estat la següent:

• 1r ESO: Pere Quart a Sant Llorenç del Munt i l'Obac
  • 2n ESO: Martí i Pol a Roda de Ter
  • 3r ESO: Josep Pla a Calella i Palafrugell
  • 4t ESO: Espriu a Arenys de Mar i Palau i Fabre a Caldes d'EStrac
  • 1r Batxillerat: Joan Brossa a Barcelona
  • 2n Batxillerat: Mercè Rodoreda a Barcelona

• El sol i el bon temps ens ha acompanyat tot el matí i hem pogut gaudir in situ dels autors i les seves obres!

BONES VACANCES A TOTHOM!
    ENS TORNEM A TROBAR EL DIA 23 D'ABRIL AMB EL CERTAMEN LITERARI 2019.

XVè CERTAMEN NACIONAL DE LECTURA EN VEU ALTA

9 d’abr. 2019, 0:23 publicada per Anna Castro

El passat 21 de març, una representació d'alumnes del nostre institut van participar al certamen de lectura en veu alta que va tenir lloc a La Garriga. La seva bona participació va fer que passessin a SEMIFINALS!! Felicitats!!! Ens veiem a la propera!!

Dinar Solidari - Càritas Santa Eulàlia i Servei Comunitari 4t ESO 6.04.19

2 d’abr. 2019, 8:54 publicada per Anna Castro

Aquest dissabte 6 d'abril tindrà lloc el Dinar Solidari per Càritas al Centre Cívic La Fàbrica.
    Els tiquets els podeu comprar a l'Institut, a Can Ferrer i a La Fàbrica!
    Tiquet adult = 10€
    Tiquet fins a 12 anys = 5€
    Fila Zero = Si no podeu venir a dinar.... podeu col·laborar fent una aportació per Càritas.

US HI ESPEREM!!!!

1-10 of 343