Alumnes de Batxillerat van a veure "Pàtria" al Teatre Lliure

10 de nov. 2012, 7:47 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 10 de nov. 2012, 7:47 ]

Bona nit i llibertat

El vespre de dimecres 7 de novembre els alumnes de batxillerat vam assistir de manera voluntària a la representació de l'obra Pàtria. L'experiència va ser molt positiva.

Bona nit i llibertat. Aquest és el lema que inicia la trama de Pàtria, tancant un discurs espontani d'un moderador de debats que ja està fart del que està passant i de la política del seu país.

Es tracta d'una obra patriòtica amb una posada en escena minimalista però contundent, i un repertori escàs però brillant. Realment, a quants no ens agradaria sentir aquest lema i llevar-nos l'endemà al matí en un país nou?

L'obra va ser escrita fa uns cinc anys i sembla una autèntica predicció del que estem vivint actualment.

La trama fa una crida al poble català i el convida a sortir al carrer cada dia fins aconseguir la llibertat. La independència està passant de ser una utopia a ser un objectiu molt proper i del qual se'n parla.

Una misteriosa dona anglesa molt posada en el tema polític i que ha analitzat molt profundament la realitat del poble català empeny el protagonista a presentar-se a les eleccions com a president, assegurant-li la victòria. Ell accepta la proposta sense pensar-s'ho dues vegades i lluita pel que molta gent desitja. Bona nit i llibertat!

Mariona Relats i Carlota Collados

Almunes de 1r de Batxillerat