Alumnes de Batxillerat viatgen a Alemanya per participar al projecte internacional MUNOG 2012

11 de nov. 2012, 11:51 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 11 de nov. 2012, 14:39 ]

La setmana del 18 al 24 d'octubre nou alumnes de 2n de Batxillerat vam viatjar a Alemanya per participar en un projecte internacional anomenat MUNOG. Aquest acrònim correspon a les inicials Model United Nations of Goldberg. Goldberg Gymnasium va ser l'institut on va tenir lloc aquesta simulació d'àmbit internacional, la qual acollia gent d'arreu del món. Aquest ha estat el segon any en que l'escola ha participat en aquest enriquidor projecte.

La llengua vehicular d'aquesta simulació era l'anglès, igual que a les Nacions Unides, fet que permetia la comunicació entre tots els membres participants. L'objectiu d'aquest model era debatre temes d'actualitat política, econòmica, ecològica i social per tal d'arribar a acords i crear solucions que poguessin pal·liar problemes existents, com ara la pobresa. Hi havia 193 països representats per tres o quatre delegats originaris d'un país diferent al representat. Cada delegat estava dins d'un comitè diferent per tal de poder-se especialitzar en els temes a tractar. Un dels representats de cada país era ambaixador, el responsable de les votacions a l'Assemblea General i de les decisions importants respecte el seu país.

En aquesta simulació s'havia de seguir un protocol en el qual es delimitava la forma de vestir, de procedir en cada ocasió i d'adreçar-se a cada participant segons el càrrec que representaven, entre d'altres.

MUNOG ha estat una experiència molt gratificant per tots nosaltres. Ens ha permès millorar el nostre nivell d'anglès, sobretot pel que fa el registre formal, i relacionar-nos amb gent de diferents cultures, des d'Estats Units fins a Taiwan passant per països com l'Índia, Rússia, i altres del continent europeu. I per últim, però no menys important:

Honourable Principal, distinguished teachers, fellow students,

The delegates of La Vall del Tenes encourage all students to participate on this project the following years, since they are aware of the fact that it would be a great experience for anyone who participates in it.

The delegates yield the floor back to the Presidency.”

Alícia Pérez

Claudia López