Aquest any celebrem el XXXè Certamen Literari i el Xè Sopar Literari de Batxillerat i el Ir Premi de treball de Recerca David Seuma

27 d’abr. 2016, 9:03 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 27 d’abr. 2016, 9:29 ]
La sala gran de La Fàbrica de Santa Eulàlia de Ronçana es va omplir de gom a gom dijous passat 21 d'abril amb motiu de la celebració del Xè Sopar Literari de l'INS La Vall del Tenes, organitzat per l'alumnat de batxillerat i el professorat del Departament de Llengua i Literatura Catalanes del centre. Cada any escullen un parell de literats dels quals es commemora el naixement o la mort. És una manera diferent d'acostar la literatura als nois i noies i també és una oportunitat única per poder fer-los conèixer els autors fora de les quatre parets de l'aula. També aprofiten aquest acte per fer el lliurament dels premis als guanyadors del Certamen Literari en les modalitats de poesia i de narrativa. A més d'alumnat i professorat, participen d'aquest acte  els alcaldes i regidors de cultura de la Mancomunitat de la Vall del Tenes,  l'AMPA del centre i l'Autoescola Ronçana, a títol de col·laborador.

Enguany s'ha escollit el 50è aniversari de la publicació de l'obra Bearn o la sala de les nines de Llorenç Villalonga. i el 25è aniversari de la mort de Montserrat Roig. Per això, en la primera part,  a partir d'una veu en off que representava Don Joan, l'alumnat va donar vida als protagonistes de la  gran novel·la de Villalonga, amb personatges com  don Toni, dona Maria Antònia i na Xima.

La Sala de les Nines, la cambra misteriosa a la qual mai no s'hi pot entrar, no hi podia faltar i, a través d'un vídeo, els comensals es van poder introduir a la possessió de Bearn fins a arribar just a la porta que sempre resta tancada. Quatre noies van donar vida a les nines.

Després va aparèixer Montserrat Roig, tant la de la de la joventut, com la de l'etapa d'escriptora defensora dels drets de les dones, i també la compromesa en l'àmbit  polític i social. Els monòlegs dits i posats en escena per tres noies van servir per acostar la figura de l'escriptora als assistents.

Després del sopar es va fer el lliurament de premis del XXXè Certàmen Literari als alumnes de batxillerat que hi van participar.

Com a cloenda es va fer el lliurament del I Premi de Treball de Recerca  David Seuma i Pregona, en memòria d'aquest estimat professor que malauradament ja fa set anys que ens va deixar. Va ser un acte senzill, però molt emotiu.

Podreu trobrar tot el reportatge gràfic del sopar al nostre Facebook