Benvinguda als alumnes de Goldberg Gymnasium (Alemanya)!!!

23 de maig 2014, 9:31 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 30 de maig 2014, 3:49 ]
Aquests dies, està entre nosaltres, un grup d'estudiants alemanys de l'escola  Goldberg Gymnasium de Sindelfingen (Alemanya). Aquesta colla de joves han vingut per continuar l'intercanvi amb alumnes de batxillerat del nostre institut, els quals ja van anar a Sindelfingen a principis d'abril.

Sí, sí, ho heu entès bé! Un intercanvi d'anglès amb alemanys! Tot i que sona estrany, aquest intercanvi es fruit d'una llarga història d'activitat pedagògica amb aquesta escola germànica. Fa al voltant de quinze anys ja vàrem fer, durant uns anys, intercanvis amb Goldberg Gymnasium, per aquelles dates el nostre centre feia, com a tercera llengua, l'alemany. Va ser llavors quan vam contactar amb l'escola alemanya, tant ells com nosaltres vàrem entrar en molt bona sintonia i els alumnes d'aquella època sempre més n'han guardat un bon record.

Més tard, l'escola alemanya va engegar el projecte MUNOG i ens hi va convidar a participar-hi. Altra cop va ser una experiència meravellosa pels alumnes de La Vall del Tenes.

Per altra banda, l'escola irlandesa, amb la qual fèiem l'intercanvi en anglès des de feia força anys, van fer un canvi de política educativa, eliminant els intercanvis que havien fet fins ara.

A partir d'unes converses durant l'estada a Munog, va sortir la possibilitat de tornar a engegar l'intercanvi, aquest cop en anglès, gràcies a això, avui tenim els nois i noies alemanys aquí.

Durant una setmana, estaran voltant per les zones més emblemàtiques de Catalunya. El dijous dia 21 de maig van anar a Barcelona per seguir la ruta modernista. Avui divendres han estat al nostre centre, els hi hem explicat quatre nocions de la cultura catalana i els hi hem ensenyat a ballar sardanes i el ball de Gitanes. El cap de setmana el passaran amb les famílies acollidores que, de ben segur els portaran a fer el turista. El dilluns tornaran a Barcelona, aquest cop a visitar algun museu i Montjuïc. El dimarts aniran a fer una ruta per la Costa Brava, visitaran el museu Dalí de Figueras i les ruïnes d'Empúries, també tindran temps per mullar-se els peus! El dimecres aniran a Montserrat, visitaran la basílica i faran una excursió pels voltants de la muntanya. Aquest mateix dia marxaran cap a casa seva.

Esperem que l'estada sigui tot un èxit, i que es repeteixi per molts anys!