Comencen els treballs de síntesi

8 de juny 2016, 23:52 publicada per Institut La Vall del Tenes
Quan estrenem el mes de juny, aprofitem per fer un canvi en l'activitat docent del centre, comencem els treballs de síntesi.

Tots els alumnes de l'ESO i els professors dels diversos equips docents canvien les aules per altres entorns, es visiten ciutats, pobles, espais naturals, es camina, s'investiga, s'entrevisten alcaldes, regidors, experts de diferents àmbits i matèries...

Els nois i noies de 1r fan un treball d'investigació del riu Tenes que els porta des de Castellcir fins a Montmeló. Els alumnes de 2n marxen tres dies a Andorra i pugen muntanyes, visiten esglésies i es relaxen als balnearis. Els de 3r volten per diversos pobles del Vallès Oriental, entrevisten alcaldes, visiten altres instituts i volten pel mercat de Granollers. Finalment, els alumnes de 4t fan el camí de Sant Jaume o el Camiño i descobreixen en la seva pròpia pell què vol dir ser un peregrí.

A mitjans de mes hauran tingut vivències molt intenses, hauran tornat amb tot tipus d'informació que després exposaran a la resta de companys i als professors, faran resums, composicions fotogràfiques, audiovisuals, manualitats, faran jocs, reproduiran espais en forma de maquetes, exposaran els treballs i fins i tot cuinaran receptes dels llocs visitats.

És el preludi d'unes merescudes vacances que ja estan a prop, i que fa aflorar tot el coneixement adquirit durant tot el curs.

Aquí us deixem una mostra de l'activitat escolar, podreu seguir el reportatge gràfic al Facebook de l'institut.