Eleccions al Consell Escolar - Alumnes

8 de nov. 2016, 8:07 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 8 de nov. 2016, 8:16 ]

Us adjuntem la informació de la convocatòria d'eleccions al Consell Escolar pels alumnes.

Esperem que surtin molts candidats!

Tots junts fem escola!

Aquest dilluns 7 de novembre s'inicia el període que marca el Departament d'Ensenyament per realitzar les eleccions al Consell Escolar dels centres d'ensenyament de tot Catalunya. Aquestes eleccions s'han de celebrar cada dos anys per renovar la meitat dels representants de cada estament: famílies, alumnes, professors i personal no docent.

En el Consell Escolar de l'Institut La Vall del Tenes els alumnes disposeu de quatre representants escollits. Caldrà, doncs, procedir a escollir dos representants per a un període de quatre anys.

Us detallem a continuació el calendari de les eleccions, i que us serà explicat també durant una de les properes sessions de tutoria:

•   7 de novembre: convocatòria de les eleccions, publicació del cens provisional, publicació de vacants i informació sobre la forma i el termini per presentar candidatures. El cens d'alumnes es troba penjat al tauler d'anuncis oficials de l'Institut.

•   8 al 10 de novembre: període per presentar reclamacions al cens electoral.

•   8 de novembre: Sorteig per determinar els vocals de les meses electorals. Les meses electorals estaran formades pel Director o per la persona en qui delegui, i per dos alumnes per sorteig. Actua com a secretari l'alumne d'edat superior. Hi haurà una mesa electoral per cada nivell de l'ESO, una per Cicle Formatiu i una per Batxillerat.

•   11 de novembre: Constitució de la mesa electoral.

•   7 a l'11 de novembre: Període per presentar candidatures a les eleccions. Les candidatures es presentaran a la Secretaria del centre mitjançant la sol·licitud que acompanya aquesta circular, un escrit amb un breu text de presentació.

•   14 de novembre: Proclamació i comunicació, mitjançant correu electrònic, de les candidatures presentades a tot el cens d'alumnes. Publicació al tauler d'anuncis del cens definitiu.

•   1 de desembre: jornada electoral amb horari de 7.45 a 9.35.

Les votacions tindran lloc als passadissos de cadascun dels nivells, i de forma que l'activitat lectiva de les dues primeres sessions es pugui seguir duent a terme mentre els alumnes surtin i entrin ordenadament de les aules.

Us animem a participar en el procés electoral, presentant la vostra candidatura si voleu i, no cal dir-ho, votant el dia 1 de desembre.