Els alumnes de Tecnologia i Informàtica visiten la FIB

6 de febr. 2014, 0:32 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 6 de febr. 2014, 0:55 ]
Els dies 4 i 5 de febrer, els alumnes d'informàtica i tecnologia de 4t d'ESO han visitat la FIB (Facultat d'Informàtica de Barcelona). En aquesta sortida han pogut veure el Mare Nostrum, el supercomputador més potent a tot l'estat i el número 36 a nivell mundial. També han visitat els laboratoris de robòtica on els hi han explicat la recerca, que la universitat realitza, en el camp de la robòtica destinada a l'àmbit mèdic.

A la visita els nois i noies han pogut veure el funcionament del supercomputador i conèixer en quins projectes de recerca i simulació virtual s'hi estan desenvolupant. També han pogut veure i experimentar amb els robots que, properament aniran destinats per treballar en cirurgia.

En definitiva els alumnes han pogut veure i  tocar de prop tota la tecnologia més actual de la que disposem en aquests àmbits així com valorar la importància de la recerca que es realitza a les nostres universitats. La sortida s'ha valorat molt positivament tant per part dels alumnes com dels professors.

Podeu veure tot el reportatge fotogràfic al nostre Facebook

Aquest vídeo mostra alguns exemples de les vies de recerca que s'estan duent a terme amb el supercomputador