Fem una Llei: alumnes de l'institut al Parlament de Catalunya

17 de juny 2013, 2:44 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 17 de juny 2013, 2:45 ]
Parlament 1

El passat dia 13 de maig alguns alumnes de tercer d'ESO, escollits per votació anteriorment a les classes de ciutadania, vam anar fins Barcelona, a la casa dels catalans i catalanes, al Parlament de Catalunya.

El motiu d'aquesta sortida era un projecte en el qual el nostre institut participa des de fa alguns anys. Era l'última sessió amb què donàvem per finalitzat aquest projecte anomenat “Fem una Llei”.

Fem una Llei consisteix a fer un simulacre del que significa aprovar una llei, alumnes d'entre 14 i 17 anys fent el paper d'un parlamentari. Hi participaven diferents instituts de tot Catalunya, amb alumnat de 3r i 4t d'ESO i 1r de batxillerat.

En aquesta última sessió, cada institut va exposar les idees que havien estat tractant tant a les classes com a les sessions fetes anteriorment al parlament amb els altres instituts. També es deia i justificava el perquè del vot que donava cada centre respecte la llei. Això es feia saber a través d'un portaveu escollit d'entre el grup. Els portaveus havien de parlar al faristol durant uns dos minuts aproximadament, justificant i donant l'opinió dels alumnes de tercer d'ESO sobre el que marcava aquesta llei.

El nostre institut, després de diferents debats, va acordar que votaria per l'abstenció. Finalment però, la majoria va votar a favor de l'aprovació de la llei.

Va ser realment molt interessant, una experiència molt, molt bona. Tots els membres del grup representant coincidíem que havia estat un projecte molt enriquidor i que alhora hem gaudit i ho hem passat d'allò més bé, vés per on, fent política.