III Mercat d'intercanvi de llibres, CD i DVD

20 de març 2014, 11:41 publicada per Institut La Vall del Tenes
La idea d’aquest mercat escolar neix amb quatre objectius bàsics: REDUIR, REUTILITZAR, RECICLAR i ESTALVIAR.

Aquest intercanvi serveix per poder reutilitzar objectes, estalviar els diners que costa comprar tot aquest material, i per reduir l’impacte que suposa per al medi ambient el fet de llençar llibres, CD o DVD.

A més a més, el fet que l’intercanvi tingui lloc en el marc escolar ajuda a fomentar la pedagogia de l’intercanvi.

El mercat d'intercanvi que es proposa és de llibres, CD i DVD i, com cada any, està lligat a la Festa de Sant Jordi que se celebra a l'escola.

L'intercanvi es fa a partir de vals. Cada alumne ha de portar llibres, CD o DVD i se'ls lliurarà un val a canvi per cada article. A partir del material recollit es farà una exposició per temes dels llibres, CD i DVD que s'han recollit al pati de l'escola.

Els alumnes veuen l'exposició, seleccionen el que més els agrada i el canvien per un val.

Aquest sistema simplifica l'intercanvi ja que no tenim en compte el valor econòmic dels objectes.