Impressores 3D i materials impossibles, quina gran sortida!

20 de març 2014, 11:37 publicada per Institut La Vall del Tenes
El passat 6 de març els alumnes de Tecnologia Industrial de primer i segon de batxillerat van fer una visita al Materfad i a la Fundació CIM de la UPC, concretament al grup de Rep Rap BCN.

Al Materfad, biblioteca de materials de Barcelona, els alumnes vàrem poder veure, manipular i comprendre la utilització i aplicacions de diferents materials; des de pintures que permeten la obtenció d'energia elèctrica, teixits amb microcàpsules que proporcionen olors o subministren medicaments així com elements de construcció ultralleugers o materials punters com per exemple els aerogels.

A la Fundació CIM van fer un recorregut per les tecnologies i aplicacions actuals d'impressió 3D i els hi van mostrar diferents elements de mecanitzat. Al grup de Rep Rap hi van poder veure les novetats de la tecnologia d'impressió 3D que poc a poc es va estenent en la societat i de les quals cada vegada és més habitual trobar notícies.

Tant els professors com els alumnes valorem molt positivament la sortida doncs han pogut entrar en contacte amb professionals de diferents àmbits, apropar-se al món universitari, així com veure des d'un altre perspectiva i amb proximitat moltes tecnologies que troben al temari de l'assignatura.