La Blanca Roca i Valls de 2n d'ESO obté el segon premi escolar de narrativa de Catalunya organitzat per Omnium Cultural.

14 de maig 2013, 23:37 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 15 de maig 2013, 3:10 ]
El divendres 10 de maig es va realitzar,  al centre cultural Teresa Pàmies de Barcelona, el lliurament dels  premis escolars de narrativa en català Sambori Òmnium , que organitza Òmnium Cultural des de fa set anys a Catalunya. La Blanca Roca i Valls va quedar segona de tot Catalunya en la categoria de 1r i 2n d'ESO, amb la narració Dins d'una ampolla. L'acte va  comptar amb la presència de Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural  i d' Isidor Marí, responsable de la ficció filològica, entre altres personalitats.

Josep Chaqués, ideòleg d'aquest concurs que La Fundació Sambori organitza  des del 1998 al País Valencià i responsable d'estendre la iniciativa a tots els Països Catalans,  va explicar que aquest any el concurs ha comptat amb la participació de 100.000 alumnes, la qual cosa el converteix en el premi literari amb més participants d'Europa.  En la clausura de l'acte, Muriel Casals va esperonar els nois i noies perquè segueixin llegint i escrivint ja que ells són “el futur del nostre país que ara es va fent més gran que mai, tot i que no creix al mateix ritme a tot arreu”.

El premi Sambori té com a objectiu promoure la participació en un projecte comú, de narrativa escolar en català, d'alumnes i centres de totes les terres de parla comuna, difondre i prestigiar l'ús del català dins de l'àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i els valors pedagògics. En l'acte del divendres, Isidor Marí va felicitar el professorat per la tasca que fa  en aquesta línia i, en motiu del centenari de les normes ortogràfiques de Fabra, va lliurar un diccionari per a cada  escola i instituts guanyadors.

El Premi Sambori Òmnium s'adreça a tot l'alumnat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de tot el territori de parla catalana. Consta d'una primera fase de classificació, a cadascuna de les 10 demarcacions que té Òmnium (Girona-Catalunya del Nord, Catalunya Central, Serrada Litoral, Alt Ter-Garrotxa, Terres de Ponent, El Camp, Terres de l'Ebre, Baix Llobregat-Penedès, Vallès Occidental i Barcelona-L'Hospitalet de Llobregat). El Vallès Oriental, juntament amb el Maresme i el Barcelonès Nord formen part de la Serralada Litoral. En aquesta primera fase, a més de la Blanca Roca, també va estar guardonada amb el primer premi l'Alba Nogueras i Jané de 2n de Batxillerat.