La Formació Professional Dual arriba a l’Institut La Vall del Tenes

26 de maig 2017, 9:35 publicada per Anna Castro

L’Institut La Vall del Tenes, des dels seus inicis, fa més de trenta anys, es va concebre com una escola on s’hi poguessin formar persones en els diversos àmbits de l’educació del nostre país, així doncs, el centre va començar la seva activitat en les disciplines de BUP, COU i la FP en les especialitats de mecànica i administració.

Al llarg dels anys s’han anat fent canvis a mesura que l’entorn social també ha canviat. D’’aquesta manera, hem arribat als nostres temps dedicant l’activitat docent a l’ESO, el Batxillerat, el Baccalaureat i a la Formació Professional.

En l’afany de millora interna i amb les ganes d’oferir una proposta adequada a la realitat social i laboral del moment, de cara al proper curs, hem decidit fer un pas més en les propostes d’FP, i oferir la Formació Professional en la modalitat de Dual.

A continuació us detallem els aspectes més importants d’aquest canvi.

Què ha canviat en relació a la FP feta fins ara?

• En la implicació que les empreses del nostre entorn tindran en la formació dels alumnes que hi participin.
  • En la implicació del centre per apropar-se a les empreses de l’entorn i modelar una FP adequada a les demandes de les empreses de la zona.
  • En la implicació de l’alumnat per capacitar-se en les competències necessàries per esdevenir un professional perfilat segons les demandes de les empreses.
  • En la implicació de l’Administració, creant l’espai legal adequat perquè els diversos actors puguin realitzar la seva feina correctament.
  • Aquest canvis els podem concretar en:
  • L’alumne realitza al voltant de 900 Hores de pràctiques reals en una empresa on la relació serà laboral, a partir d’un contracte en pràctiques o bé una beca.
  • L’alumne cotitzarà a la Seguretat Social i l’empresa tindrà una bonificació del 100%.
  • Un paquet important d’hores de coneixement teòric passarà a les empreses, on un tutor d’empresa anirà fent el seguiment, coordinant-se amb el tutor acadèmic.

Els beneficis d’aquest canvi són per:

• L’empresa, que incorpora personal qualificat, crea pedrera d’aprenents i facilita el relleu generacional.
  • L’alumnat, que millora el seu currículum, desenvolupa competències professionals i afavoreix la incorporació al món laboral
  • L’institut, que millora la relació amb el teixit empresarial de la zona, intercanvia coneixement amb les empreses i pot accedir als recursos empresarials

Per més informació us podeu adreçar:

Institut La Vall del Tenes, Camí de la Rovira s/n, 08187,

Santa Eulàlia de Ronçana, El Vallès Oriental.

web: www.iesvalltenes.cat

Mail: info@iesvalltenes.cat