Un any més, els alumnes de 3r d'ESO han visitat Madrid

7 de juny 2013, 3:32 publicada per Institut La Vall del Tenes   [ actualitzat el 7 de juny 2013, 3:32 ]
La sortida a Madrid, d'aquest any, ha sigut molt intensa. S'han visitat museus, galeries d'art, espais i centres culturals, i també s'ha fet un recorregut per la capital. Així doncs, què es fa exactament a la sortida?

Es visiten museus com: El museo del Prado, per veure els quadres de Velazquez i de Goya, contrapunt de la pintura barroca amb la neoclàssica; al museo Reina sofia s'explica el context històric, el procés creatiu i d'execució del quadre del Guernica, i també s'explica on va ser exposat un dels quadres més reconeguts de la pintura de la història de l'art. Al museo Thyssen els alumnes escolleixen un quadre per explicar-lo a la resta de companys. Els nois i noies han d'explicar la biografia i caraterístiques de l'obra pictòrica, a partir de l' escola impressionista frnacesa fins a l' art contemporani.

També vam estar al museo Sorolla, casa a on va viure aquest gran pintor, vàrem veure el seu estudi a on va fer una producció prou intensa i productiva, destacant la forma de transmetre la llum intensa, plena de color, amb la seva temàtica del mar del Mediterrani, amb pinzellades molt  gestuals. Es va entrar a la fundació Juan March, per veure esbossos, i quadres de l' artista Paul Klee,  la galeria Ivorypress, la galeria d'art de la doctora Ochoa que és l'esposa de l' arquitecte Norman Foster on vem fer una visita guiada per Mun Jung Chang; aquesta visita va servir com a reforç teòric i pràctic, dels diferents arquitectes, els seus treballs i maquetes que es van estudiar i fer a classe. L' exposició es deia: The Last Project, ultims treballs de l' arquitecte le Corbusier, amb una interpretació de l'artista fotògraf Dionisio Hernandez, reconegut internacionalment per els seus treballs.

Finalment vam estar al Caixa Fòrum. Un guia es va explicar, i vàrem poder interpretar, obres de l'art mesopotàmic amb més de 4.000 anys d'antiguitat, també es va visitar el Palau Reial, amb les diferents sales decorades de forma exquisida per diferents generacions segons el gust estètic del moment, i la curiosa sala dels instruments musicals Stradivarius  on hi ha exposades 5 peces del 1.696.

En una última incursió es va visitar el Palau Cerralbo, el temple egipci Debod i un recorregut caminant de més de dues hores pel Madrid dels Àustria, vam veure el museu del traje, fent un recorregut lineal desde l'època de Felip II, fins als nostres dies i del pret â porter a l'alta costura. Finalment es va visitar el museo Amèrica, per entendre millor la cultura precolombina, Maia, Asteca, Olmeca...

Tot això per poder gaudir, entendre, i participar apassionadament de món de l'art, en una ciutat tant maravellosa i cosmopolita, com és la ciutat de Madrid.