XERRADA PER PARES I MARES:"LES PANTALLES ENS TREUEN LA SON!"

28 de març 2017, 0:36 publicada per Institut La Vall del Tenes

DIJOUS 6 'ABRIL DE 2017 A LES 18:30. INSTITUT LA VALL DEL TENES

Xerrada sobre les pantalles i la importància del descans pel rendiment escolar a càrrec del David Sanitjas  (Tècnic PPD Mancomunitat la Vall del Tenes) i l'Enric Duran (Òptic, Òptica Duran. Santa Eulàlia de Ronçana). i a la qual hi esteu tots convidats.

AQUESTA ÉS UNA CÒPIA DE LA CARTA QUE ES VA ENVIAR A TOTES LES FAMÍLIES DE L'INSTITUT REFERENT AL TEMA DE LA XERRADA.

Com bé sabeu, a l'Institut dediquem una part de les sessions de tutoria a treballar alguns aspectes formatius diferents als que es tracten a les assignatures. Recentment, en una sessió d'alumnes de 4td'ESO amb el servei PPD de la Mancomunitat, amb qui col·laborem habitualment, va sorgir durant el diàleg les hores que dediquen al descans i a dormir. Bona part de les respostes dels nois i noies ens indiquen que molts d'ells dormen de manera habitual moltes menys hores de les que serien recomanables. No ens equivoquem gaire si diem que més de la meitat dels alumnes de 4t d'ESO dormen menys de vuit hores al dia entre setmana. També disposem d'algunes dades que ens indiquen que aquesta problemàtica es dóna en altres cursos, inclosos els més petits.Les conseqüències d'una manca continuada d'hores de dormir són ben conegudes pels qui ho estudien: irritació, falta de concentració, problemes de memòria, etc. Si mirem les causes que dificulten adquirir un hàbit saludable de descans en trobarem de diferents, però n'hi ha una que, quan es parla amb els alumnes, en destaca especialment, i és el temps dedicat abans d'anar a dormir a l'ús dels aparells electrònics, sigui per jugar o per fer ús de les xarxes socials.

Hem detectat també un percentatge elevat d'alumnes que vénen a l'escola sense esmorzar. No cal que insistim en la importància d'aquest primer àpat del dia.

Des de l'Institut tenim molt clara la responsabilitat de fer conèixer a les famílies aquests problemes que detectem i que influencien especialment en el rendiment escolar dels vostres fills.

Hem optat per enviar aquest escrit a totes les famílies del centre, sabent que els hàbits de cada noi i noia són diferents, i canviants segons l'edat, però ens ha semblat important compartir amb tothom la preocupació que tenim.

Finalment, us animem a parlar de tot plegat amb els vostres fills, i aprofitem l'ocasió per recomanar-vos la pàgina web que el Departament d'Ensenyament dedica als hàbits saludables: familiaiescola.gencat.cat/ca/educar-creixer-en-familia/habits-saludables/